måndag 23 maj 2011

presentera mig själv

Jag heter Sanna Risku, blir oftast kallad för Pikku. Det kommer från en gammal sida som jag förr hängde på då jag inte kom på något annat namn, och för att folk tycker jag är liten. Jag fyller 17 i november och bor egentligen i Gerby, Vasa, men nu just i Sandviken i en trerummare med mina föräldrar medan vi renoverar huset i Gerby. Jag går på Silveria och utbildar mig till servitris. En av mina största drömmar är att bli barmästare och äga en egen bar. Kommer antagligen att fortsätta med bartender-utbildning efter Silveria. Hoppas på att slippa på olika bartender-kurser utamlands så som i södern men att åka till England skulle int heller sitta fel. Oftast går jag i mina egna tankar och då något lyckas komma ut ur min mun kan jag få många konstiga blickar, men som tur förstår mina närmaste vänner mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar