tisdag 6 september 2011

hemkommen från akuten

Var en sväng till akuten igår. Tog blodprov och väntade en timme på svaren. Allt var okej men vi skulle komma tillbaks idag för att tala med en läkare. Så 8-tiden på morgonen i morse satt vi ensamma i vänterummet. Behövde inte vänta så jättelänge. Så tog dom mera blodprov. Satt och väntade i 2 timmar och fick sedan träffa läkaren. Han hittade inget speciellt avvikande men jag var tydligen lite smått uttorkad. Så vi väntade en stund igen, och så kom dom och tog mera blodprov...Sedan kom en ung tjej för att lägga dropp på mig. Och jag börjar faktiskt få skräck för nålar. Haha, hon tyckte vi liknade på ett och annat sätt min syster, så hon berättade att dom har varit stallkompisar. Nåja fick ligga/sitta där då med dropp i lite över 2 timmar, som tur hade jag ett eget rum. Skulle annars fått trauma av alla gamlingar som spyr! Fick även remiss för gastroskopi (stavning?) Alltså man sväljer en slang för att kolla halsen/magen typ? Men eftersom att di inte ens kan ta svalgprov på mig utan att kämpa i över 20 minuter gick jag inte med på det. Men det blev bestämt att dom söver ner mig under gastroskopin.
Fick hem recept mot halsbränna och blir tvungen att dricka Nutridrink varenda dag eftersom att jag inte äter mat.
Får hoppas på att det blir bättre nu, annars lägger dom in mig på sjukhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar